7 Aralık 2009 Pazartesi

mad men: bireyler üzerine bir dram



mükemmel kareler...

az önce 3.sezondan bir bölüm izledim. kaçıncı bölüm olduğunu bilmiyorum ben torrentte, 5 bölümdeydim sonrasını izlemeyememiştim bir sürü ucuz sebepten. sık sık e2'de görüyordum izlemediğim bölümleri ve hemen değiştiriyorum kanalı. ama bu sefer yapamadım. bölümün en başında yakalandım. koy götüne rahvan gitsin dedim, sonrasında bir iki bölüm geriden gelirim nasıl olsa diyerekten.. ayrıca bu saatlerde pek bir şey izleme huyum da yoktur. bir tane şarkı vardı sabahtan beri mad men'in soundtracklerinden (babylon) birini mırıldandım durdum, sanırım bundan onun payı vardı. muhteşem bir bölüm sonu finali vardı. betty'nin acizliğ, don draper'in tutkusu, yüzündeki hafif tebessüm...

adamlar yapmış birader...


don draper... bugüne kadar gregory house ve dexter morgan'dan sonra gördüğüm en etkileyici dizi karakteridir. zaten yanılmıyorsam dexter dışında , hem jon hamm hem de hugh lauire en iyi erkek emmy'sini aldılar.

adam yürüyen karizma. az konuşuyor öz konuşuyor. mantıksız , düşünmeden ettiği tek kelime yok. kadının her zaman incelikle ! aldatıyor. metreslerini karısından daha fazla önemsiyor. eve gelince de tam bir aile babası oluyor. tuhaf.

ama bakışlar , duruşlar, dönüşler harikulade. tam bir kahraman. ağırdan alan bir kahraman.

karısı betty ise ( nefret ediyorum) tam sopalık bir hatun. her daim mutsuz. histerik, nevrotik , bezgin bir karakter. don draper gibi çok başarılı bir creative director'e , açıkcası ruhsal olarak hiç yakışmamakta. tamam hoş hatun ama ona her daim her an ölecekmiş gibi bir hali var.

benim diğer favori karakterim ise , peggy'dir mad men'de.

bencil, makyavelist, hırs küpü, rasyonalist , her daim aklı başında duygusuz piç bir hatun. sekreterlikle başladı, metin yazarlığına kadar yükseldi..

diğer favorim ise, kesinlikle yaşlı kurt bert cooper.

her daim ayn rand'dan replikler veren, insanlara ayn rand okumaları gerektiğini söyleyen, aşırı objektivist aşırı bencil bir adam. evet bu dizide hemen hemen herkes bencil.

bert cooper bugün izlediğim bölümde öyle bir laf etti bu tam tamına karakterini yansıtmakta;

- sana benim gururlu olduğunmu da kim söyledi.

mad men . herkesin sevemeyeceği, anlayamacağı türden bir dizi. zor bir dizi. ama izledikten sonra da abartı olmazsa reklam dünyası üzerinden insanların olması gereken , yaşaması gereken, bürünmesi gereken rolleri anlatan muhteşem bir ozan işi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder