13 Aralık 2009 Pazar

match point


para mı aşk mı?

kariyer mi ahlak mı?

ya da vicdan hepsinden önce mi gelmeli?


bilindik sorular bunlar ama film bana göre çok enteresan karelerle dolu.

scarlett johansson'un yağmur altında beyaz elbisesiyle meme ucu şovu yaparak seviştiği sahne gibi mesela.

film daha başlarken, tenis topunun net sayısı alması gibi mesela. ki zaten film orda verdi finalinin nasıl olacağını bence. ama bunu anlamak filmin son sekansında ( yüzüklü bölüm) belli oluyor.

yukarıdaki soruları kısmen kendince cevaplamıştır film. daha doğrusu woody allen . ki ben zaten farklı olacağını da düşünmüyorum, kendisinin çoğu filmini izlemiş ve kitabını okumuş biri olarak. hem bu sorular kolaylıkla cevaplanacak türden şeyler değildir. kimse ben hemen şunu seçerim diyemez. sert sorular, sert seçimler bunlar.

dolu ve tatmin edici bir filmdir benim için match point.

dostoyevski sosları vardır evet ama tadındadır bana göre. woody belli bir yere kadar bu sosları filme yüklemiş ve kırıntı şeklinde yüklemiş kanaatimce.

izlemek elzem verilen zaman boşuna değil.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder