2 Kasım 2009 Pazartesi

dirty harry


gorillaz'ın uğruna şarkı yaptığı don siegel'ın yönettiği clint eastwood'un dirty harry olduğu 5 serilik filmin ilki.

clint eastwood'un westernleri sonrasında artık ileriye gidemeyeceğini düşünenlere tokat gibi cevap verdiği bir yapımdır dirty harry. kendisine yıllarca dirty harry diye seslenilmesine neden olacak kadar kendisini popüler yapmıştır bu seri. magnumuyla kafasına göre takılıp, adaleti kendi sağlamaya çalışır , kimseden emir almayı sevmez, çaylak sevmez, suçlu sevmez bir karakter.

ilk film 1971 senesindedir ki bu resimdekidir ki benim izlediğim de budur. 73,76,83 ve 88'dekileri henüz bulup izleyemedim.

ilk film senaryo ve kurgu olarak vasat geldi bana. ama yine de clint için izlenmeli.

filmden çarpıcı bir replik ;

"ne düşündüğünü biliyorum. acaba beş kez mi ateş ettim, altı mı? doğrusunu söylemek gerekirse bu kargaşada ben de hesabı şaşırdım. ama şimdi, bu kırkdörtlük bir magnum, dünyanın en güçlü tabancası, ve rahatlıkla senin kafanı uçurabilir. kendine sor "bugün kendimi şanslı hissediyor muyum" diye. ha, kendini şanslı hissediyor musun sikik?"

1 yorum:

  1. hastasıyım bu herifin..gençken bir çeşitti, yaşlandı efsane oldu...oyuncu iken bir başkaydı, yönetmen oldu götümüzü koltuğa çiviledi...yönetmenliğini yaptığı tek bir filmi yoktur "bu pek iyi film olmamış" diyebileceğimiz...

    YanıtlaSil